Generelle kjøpsbetingelser
Ved retur:
- Fyll ut «Angre- og bytteskjema» som fulgte med varene eller som du fikk sammen med ordrebekreftelsen.
- Legg varene du returnerer sammen med «Angre- og bytteskjema» tilbake i emballasjen du mottok varene i og forsegl pakken godt.
- Fest returetiketten, som fulgte med varene du mottok, utenpå pakken og lever den til nærmeste post i butikk eller der du kan returnere via Bring/Posten.
- Retur av varer koster kr.90 hvis ved bruk av ferdig utfylt returetikett.
- Du kan også returnere eller bytte varer kjøpt i nettbutikken i våre butikker.
Utfyllende informasjon finner du nedenfor.
Generelt
Ved å gjennomføre kjøp av produkter fra Denim Destination AS vil du automatisk akseptere våre kjøpsbetingelser. Ved å akseptere kjøpsbetingelsene, samtykker du også til bruk av informasjonskapsler og til at du har lest og akseptert vår personvernerklæring og vår informasjon vedrørende personopplysninger.
Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av produkter fra Denim Destination AS til forbruker i Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender foreløpig ikke dit eller til utlandet.
Du vil få en ordrebekreftelse som bekreftelse på at ditt kjøp er utført, gitt at du har fylt ut din e-post adresse. Det er ditt ansvar å gi oss riktige personopplysninger slik at vi kan sende deg ordrebekreftelsen og varene du har bestilt. Kontroller alltid at informasjonen i ordrebekreftelsen er korrekt.
Etter at en ordre er lagt, så kan den ikke endres fordi vi bruker et eksternt lager. Da må du motta varen og bytte/returnere den i henhold til kjøpsbetingelsene.
Kjøpsbetingelsene kan endres, så les disse før hver handel.
Du må være 18 år for å handle i vår nettbutikk.
Disse lovene regulerer forbrukerkjøp: Forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven. Ved å lese disse finner du mer informasjon om dine rettigheter og plikter.
Priser
Våre priser er i norske kroner og inkluderer gjeldende moms. Vi forbeholder oss retten til å endre våre priser og informerer om at vi kan ha ulike priser i nettbutikken, i butikk og på eventer.
Ved spørsmål ta kontakt med kundeservice.
Leveringstid
Normal leveringstid beregnes til 2-5 virkedager. Det kan ta 1-2 dager ekstra om pakken ikke kan leveres i postkasse og blir videresendt til hentested. Våre pakker sendes med Bring og vi tar forbehold om at de sender som normalt. Skulle det oppstå en situasjon hvor vi er utsolgt for ett eller flere produkter i din bestilling kontakter vi deg snarest. Du har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering eller om vi ikke har den bestilte varen på lager. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ikke til utlandet.
Leveringsvilkår
Alle våre ordre blir sendt via Bring eller PostNord. Du får enten pakken hjem i postkassen eller du mottar en hentemelding per sms eller e-post om når og hvor pakken kan hentes. Bestilte varer som ikke blir hentet eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer informasjon under «Uavhentede pakker» nedenfor).
Retur
Du returnerer din pakke i samme emballasje som du mottok den i. Du kan feste vedlagte returetikett utenpå pakken og levere den til nærmeste Post i butikk. Husk å forsegle pakken godt. Når vi mottar returen, håndterer vi denne og pengene vil bli refundert. Normalt håndterer vi returer 1-2 ganger per uke.
Ved ferieavvikling, forretningsreise eller sykdom kan håndtering av returer bli noe forsinket.
Vi har 14 dagers returrett i samsvar med kjøpsloven. Varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Merkelapper skal henge på.
Retur av varer koster kr. 90 og vil bli trukket fra beløpet du refunderes. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Du kan også returnere varer til en av våre butikker.
Ved retur av varer med mengder av hår/dyrehår/støv så trekker vi kr. 200 for arbeid med å støvrulle jeansen. Dessverre har vi hatt noen tilfeller av retur av så skitne varer at de ikke kan legges tilbake i hyllene.
Retur av varer med sminke eller andre flekker godkjennes ikke.
Kansellering eller endring av en ordre
Ordrene håndteres fortløpende og vi kan derfor ikke endre eller kansellere en ordre. Er ordren bestilt, så sendes den automatisk. Du må da hente den og returnere den på vanlig vis.
Angrerett
Du kan benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrerettsfristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angrerettsskjema følger enten med i produktet du bestilte eller med ordrebekreftelsen.
Varene må returneres uskadet i original emballasje. Varene skal være ubrukt og i samme forfatning som da du mottok dem. Merkelapper skal henge på. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet, med fratrekk av gebyrer, refundert dersom du har handlet med kort eller Vipps. Handler du med Klarna vil du få en oppdatert faktura fra de med fratrekk for gebyrer i henhold til våre satser.
Undersøkelsesplikt
Det er ditt ansvar å prøve produktene på og bestemme deg for om du vil beholde dem eller ikke før du tar av lapper og bruker produktene. Ingen produkt er helt like og selv om det er samme modell så kan variasjoner forekomme på lengde, størrelse, passform, farge osv. Dette vil ikke godkjennes som reklamasjon.
Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr.300 for å dekke våre kostnadene i forbindelse med den uavhentede pakken. For at Bring skal kunne sende deg en hentemelding så er det ditt ansvar å legge inn riktig telefonnummer og e-postadresse når du bestiller varen. Vi følger ikke opp uavhentede pakker.
Reklamasjon
Du er som kjøper ansvarlig for å sjekke om produktet er uskadet. Dersom du oppdager feil eller mangler, må dette meldes til kundeservice så snart mulig. Send oss en e-post via hello@denimdestination.no for å få avtalt fri retur. Vi vil først forsøke å reparere produktet. Nytt eller tilsvarende produkt til samme pris som opprinnelig kjøpspris vil bli tilbudt om det ikke er mulig å reparere produktet. Du kan kun returnere varer fra Norge med unntak fra Svalbard og Jan Mayen. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon der kjøpet heves vil skje innen 14 dager etter at varen er mottatt av oss.
Hvordan vi behandler eller oppfatter varer er ulikt. Enkelte personer kan føle at noen produkter lukter. Dette er ikke reklamasjonsgrunnlag da vi ser at dette er personavhengig og ikke en generell utfordring ved våre produkter. Vi anbefaler bruk av vaskemidler som Omo color eller lignende.
Hemper på jeans skal ikke brukes til å dra jeansen på, de er for å holde beltet på plass. Hemper kan ryke om de dras i og ødelagte hemper er ikke reklamasjonsgrunnlag.
Detaljer som merkelapper kan endre farge i vask, dette er ikke reklamasjonsgrunnlag og er en del av slik en jeans endrer seg i bruk.
Glidelåser kan ryke om jeansen er for stram eller blir dratt i for hardt, og er heller ikke grunnlag for reklamasjon etter at jeansen har vært i bruk i 6 måneder.
Bilder og farger
Fargene på våre bilder, din skjerm og de faktiske plaggene kan variere. Vi kan ikke garantere et helt nøyaktig uttrykk, men tilstreber at våre bilder har en riktig og ekte gjengivelse av våre produkter. Produktene vil også sitte ulikt på ulike kropper og uttrykket som er på bildene kan variere noe med uttrykket du føler når du prøver produktet.
Tvist
Vi følger norsk rett ved tvister. Hvis vi ikke kan løse en tvist, kan saken av en av partene bringes inn for retten og vil løses i Drammen.
Kundeservice:
E-post: hello@denimdestination.no
Telefon: +47 93 89 30 20
Denim Destination AS
Nedre Eiker vei 8
3045 Drammen
Norge
Org. nr.: 819 392 242